Coderdojo-24Mayis

CDJ-Izmir-K
İYTESEM’DE CODERDOJO 7.HAFTASIYLA YAZ TATİLİNE GİRDİ.

cdj24May2cdj24May7
12 Nisan Cumartesi Rektörümüz Prof.Dr. Mustafa Güden’in de katıldığı açılış toplantısıyla İzmir’deki ilk CoderDojo noktası İYTESEM’de her  cumartesi günü yapılan atölye çalışması son etkinliğini de gerçekleştirerek yaz tatiline girdi.
 
cdj24May6cdj24May3
6-17 yaş grubundaki çocuk ve gençler eğlenerek Scratch ile programlama öğrenirken ve üretirken 7 hafta boyunca onlara İYTE Bilgisayar Mühendisliği öğrencileri, İZTEKGEB şirketleri Bimar, Siskon ve Netsis çalışanları, Ege ve İzmir Üniversitesi’nden öğrenciler “ninja” olarak destek oldular.
cdj24May9cdj24May10-2
cdj24May11cdj24May12-2
Scratch, MIT Medya Laboratuarında geliştirilen bir grafik programlama dilidir. Scratch çocukların kendi multi-medya tasarımlarını yapmalarını, karşılaştıkları gerçek hayat problemleri karşısında teknolojiyi kullanarak yaratıcı çözümler ortaya koymalarını ve kendilerini değişik şekillerde ifaderek 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlar.
Çocuklar kendi bilgisayar oyunlarını tasarlarken tekrar, rastgele sayılar ve diziler gibi kavramlar ile tanışır. Matematik dersinde değişkenlerin ne olduğunu anlamakta zorlanan bir çocuk kendi bilgisayar oyununu tasarlarken değişkenlerin ne olduğunu daha kolay bir şekilde öğrenir.
Scratch ayrıca çocukların tasarlama becerilerini de geliştirir. Bir fikirden yola çıkan çocuk bir taslak yaratır ve karşılaştığı problemleri çözerek bu taslağı bir proje haline getirir. Scratch çocukların mantıksal düşünme, böcek (hata) bulma ve temizleme becerilerini geliştirdiği gibi çocukların projeleri üzerinde kararlılıkla çalışma disiplinini sağlar.
Ayrıca Scratch sahnesi aynı zamanda bir koordinat düzlemidir. Bütün animasyonlar ve bilgisayar oyunları bu koordinat düzlemi üzerinde tasarlanır. Scratch karakteri olan kedi program açıldığı zaman (0,0) noktasındadır. Ekranın üstünde karakterlerin x ve y değerleri görülür.
Scratch bilgisayarların daha güçlenmesi ve arayüzlerin gelişmesinden faydalanarak bilgisayar programla becerisini ve bilgisini çok geniş kitlelere ve özellikle de çocuklara ulaştırır.

cdj24May17Son atölye çalışması sonrasında İYTE Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Tuğkan Tuğlular, CoderDojo İzmir etkinliğinde sponsor olarak destek olan Softin Teknoloji A.Ş. adına en az 3 hafta  eğlenen-öğrenen-üreten ve bu hafta da katılabilen çocuklarımız Ayhan Efe, Ege, Sude, Alptuğ, Yunus, Mey, Çağdaş ile 6 hafta boyunca disiplinle, özveriyle ve samimiyetle ninja olarak destek veren İYTE Bilgisayar Mühendisliği 2. sınıf öğrencileri Yağmur,Ender ve Özgür’e kitapcan kartı hediye etti.

cdj24May18cdj24May20CoderDojo’yu Türkiye’ye taşıyan Stage-Co’ya , tüm ilgi ve desteği için Stage-Co’dan Neşen Yücel’e, etkinliğin himayelerinde gerçekleşmesini sağlayan Rektörümüz Prof.Dr. Mustafa Güden’e, etkinliği İzmir’e ve İYTE’ye taşıyan İYTE Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Tuğkan Tuğlular’a, bizlere ev sahipliği yapma mutluluğunu yaşatan İYTESEM Müdürü Yrd.Doç.Dr. Koray Velibeyoğlu’na, sponsorumuz Softin Teknoloji’ye, ninja olarak destekleri için başta Yağmur,Ender ve Özgür olmak üzere İYTE Bilgisayar Mühendisliği öğrencilerine, İZTEKGEB şirketleri Bimar, Siskon ve Netsis çalışanlarına , Ege ve İzmir Üniversitesi’nden öğrencilerimize, vakit ayırarak çocuklarını getiren velilerimize ve gelmeleriyle bizleri mutlu eden tüm çocuklarımıza teşekkür ediyoruz.
Fotoğraflar için tıklayınız.
https://www.facebook.com/coderdojoturkiye,